Bazarche Bazarche .

Bazarche

موزه های تهران

http://upload.bazarche.net/tehran2-tourism.jpg


تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که در حدود 200 سال پیش به پایتختی ایران برگزیده شد و مرکز تصمیمات سیاسی و قطب صنعتی کشور است و شهری گردشگری محسوب می شود که در دل خود بسیاری آثار گردشگری طبیعی و آثار گردشگری تاریخی را دارد. اما متاسفانه کمتر کسی اماکن گردشگری تهران را می شناسد و از آن ها دیدن کرده است.

فصل بهار به خصوص ایام نوروز که آب و هوای شهر معتدل است و نیز خبری از شلوغی روزهای عادی در خیابان های پایتخت نیست، فرصت مناسبی برای سفر به پایتخت و لذت بردن از زیبایی های آن است. در واقع نوروز تهران بسیار دیدنی است و از سفر به پایتخت پشیمان نخواهید شد.

اگر دوستدار تاریخ هستید یا به معماری و هنر دوران قاجار علاقمندید از آثار تاریخی تهران دیدن کنید. به کاخ گلستان، کاخ سعد آباد و ... بروید و از موزه های تهران مانند خانه و موزه مقدم، موزه فرش، موزه رضا عباسی، موزه آبگینه و سفالینه، موزه پست و ارتباطات، باغ موزه نگارستان و ... دیدن کنید و لذت ببرید.

از برج های تهران مانند برج طغرل شهرری، برج میلاد، برج آزادی و ... دیدنی کنید و از معماری و تاریخ آن ها لذت ببرید.

همچنین شما می توانید زمانی را برای گشت و گذار در دل طبیعت درکه، بوستان جمشیدیه، باغ چیتگر، باغ گیاهشناسی، پارک جوانمردان ایران و ... صرف کنید و یا به مراکز خرید مانند پاساژ پالادیوم، پاساژ کوروش و یا بازار بزرگ و تاریخی تهران بروید.


http://upload.bazarche.net/tehran1-tourism.jpg

وقتی نام تهران آورده می شود، شهری با ساختمان هایی مرتفع و ازدحامی از جمعیت را در ذهن تداعی می کند. اما باید گفت این شهر در دامنه رشته کوه البرز و مابین کوه و کویر است و قسمت شمالی شهر متاثر از شرایط کوهستانی و قسمت جنوبی شهر نیز متاثر از کویر می باشد. لذا آب و هوای متفاوتی در شمال و جنوب شهر حاکم است که می تواند برای گردشگران پایتخت بسیار جذاب باشد.

از سوغات تهران نیز می توان به انگور و کشمش شهریار، سبزی های کوهی و دوغ دماوند و سوهان ری اشاره کرد.


برچسب: گردشگری تهران،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۵:۰۹ توسط:بازارچه موضوع: نظرات (0)